Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Главная страница


«Татарские поэты юбиляры»




Скачать 29.35 Kb.
Дата17.06.2017
Размер29.35 Kb.
ТипУрок
Урок английского языка в 8 классе

Тема: «Татарские поэты – юбиляры»

Валеева Светлана Анваровна – учитель английского языка

высшей квалификационной категории муниципального

бюджетного общеобразовательного учреждения «Нурлатская

средняя общеобразовательная школа Зеленодольского

муниципального района Республики Татарстан»
Задачи:

практическая: ознакомить учащихся с лексикой по теме «Биография»; совершенствовать навыки монологической речи, навыки чтения по теме «Биография»; закрепить употребление глагола «to be» в настоящем и прошедшем времени; закрепить правила написания письма в английском языке.

воспитательная: воспитывать национальное самопознание; прививать любовь к родине, чувство гордости за Отечество, интерес к сценическому искусству.

Развивающая: развивать навыки использования изученного материала по теме в новой ситуации; развивать внимание, память.

Речевой материал: лексика по теме «Биография»

Оборудование: раздаточный материал (лексические карточки, опорные слова и тексты), стенгазеты и постеры (проектные работы учащихся), магнитофон, аудиокассеты,портреты татарских поэтов.

Ход урока: Development.

I. Beginning. (Актуализация изученного материала)



Teacher (T): Dear boys and girls, look! We’ve got guests at our lesson today! Let’s greet them.

Class (Cl): Good morning, dear guests! Nice to meet you!

T: Thank you, dear children! Will you sit down? Today you’ll work in groups of five, each group with a group leader. Rais and Alina are group leaders today.

Well, today is the …. of …… and let’s start our lesson with the phonetic drill.

Read the words after me.

(лексические карточки с транскрипцией):

poets, poetry, verses, writers, stories, novels, anniversary.

Warming up activity.



T: Well, dear boys and girls, look at the key word of our lesson today “Literature”. What does it mean? Give your ideas, using these words. So the task is to pick out the necessary words. (учитель раздает слова по группам, учащиеся выбирают из них нужные слова, раскрывающие значение слова «литература» и крепят их на доске магнитом)

“Literature” is

verses, poets, novels, writers, stories, poetry.

Good of you!

Now look at the next key word of our lesson “poets”. Why “poets”?

The fact is that, this year 2011 is rich in Tatar poets’ anniversary celebrations. Let’s name them. (на доску крепятся портреты татарских поэтов: Габдуллы Тукая и Мусы Джалиля)



Cl: The hundred and fifth anniversary of the Tatar poet Musa Jalil and the hundred and twentieth anniversary of the Tatar poet Gabdullah Tukay.

As for Gabdullah Tukay, he is a great Tatar poet. We say, Pushkin is the sun of the Russian Poetry, William Shakespeare is the sun of the Ehglish Poetry. No doubt, Gabdullah Tukay is the sun of Tatar Poetry.

Inroduction of the lesson.

T:So,The problem of today’s lesson is The Tatar poets’ anniversaries.

The key-words of the lesson are Literature and Poets.

The motto is We are proud of our Tatar poets. We are proud of our republic of Tatarstan.

II. Follow up. (Формирование новых понятий, умений и навыков)



T: Dear boys and girls! You’ve done the wall-newspapers devoted to the Tatar poets whose anniversaries we celebrate this year. Rais’s group has done the English wall-newspaper to Gabdullah Tukay and Alina’s group has done the wall-newspaper in Russian”Musa Jalil’s Life Map”. Show us your newspapers and hang them on the blackboard, please. (презентация газет)

T: By the way, name the main characters of our English textbook.

Cl : Nick Johnson, Trasy Johnson, their parents their friends.

T: So, our task is to write them a letter about our Tatar poets: Tukay and Jalil.

Rais’s group will write a letter to Nick about Gabdullah Tukay. Alina, your group will complete the letter to Trasy about Musa Jalil. Are you ready?

Now I’ll give you the following lists of paper- the letters. The task is to complete the letters using this word list.

First, let’s read the word-expressions of your letters. Look at them. (чтение выражений по словарному листу в режиму Т-Cl)

By the way, you may use the books on your desks. So, I’ll give some minutes to complete the letters. Let’s start.(учащиеся работают под медленную татарскую музыку)

T: The time is up, dear boys and girls. Now let’s read your letters. Rais, your group, please.(чтение письма Нику)

T: Dear boys and girls! I’d like to add that Gabdullah Tukay is also famous for his verse “Native Language”. Now let’s sing this song. No doubt, it is the hymn to our Native Tatar Language. Will you stand up? (исполнение песни «И туган тел» на английском языке)

T:Now, Alina, your group’s turn.(чтение письма Трейси)

T:Now let’s recite the verse “The Red Ox-Eye Daisy by Musa Jalil. By the way, The English translation of this verse is mine. Let’s start.

(чтение стихотворения Мусы Джалиля «Красная ромашка» по ролям на английском языке).



T: Wonderful! Thank you! Now, dear children, look at this photo of the Tatar Opera and Ballet Theatre. It’s named after Musa Jalil, the Tatar poet.

Speaking about art, there is a theatre studio in our school too. It is called “Nur” that means in English “a sunny ray” and in Russian «луч». And it’s remarkable

That some of our students are the members of this school theatre studio. Now, we are going to listen to Rafis’s story about this studio and then answer my questions.(прослушивание рассказа о школьном театре с показом слайдов)

Rais’s story: Our school theatre was founded in 2002. It’s called “Nur”. The leader of the studio “Nur” is Kashapov Il’giz Bilalovich. He is the teacher of supplementary education. There are 25 students in our studio: 15 boys and 10 girls. Every year we take part in the republic theater youth festivals. We have got two diplomas of “Golden Mask”. We like to perform the drama plays by Tufan Minullin, for example, “The Comrade Commander”, “Kerle is a schoolboy”.



T: Now answer my questions, please. (T-Cl)

When was the school theatre studio founded?

Who is the leader?

How many boys/girls are there in it?

How many diplomas of “Golden Mask” has the studio got?

What drama plays do the students perform?



III. Rounding Off. Подведение итогов урока.

T: Now let’s sum up our lesson. You’ve written the letter to Nick and Tracy Johnson about the Tatar poets Gabdullah Tukay and Musa Jalil. You were active and smart at the lesson. You’ve got good marks for your work. But the main point of our lesson is that you know a lot of information about our great poets. No doubt, we are proud of our Republic of Tatarstan and our famous people. The lesson is over. Thank you. Good-bye!
Каталог: upload -> images -> files
files -> Рабочая программа педагога куликовой Ларисы Анатольевны, учитель по литературе в 7 классе Рассмотрено на заседании
files -> Коровина В. Я., Збарский И. С., Коровин В. И.: Литература: 9кл. Метод советы
files -> Программа по литературе для 9 класса создана на основе Федерального Закона «Об образовании в рф»
files -> Тематическое планирование по литературе, 9 класс
files -> Рабочая программа по русской литературе представляет собой целостный документ, включающий пять разделов:  пояснительную записку
files -> Коровина В. Я., Збарский И. С., Коровин В. И.: Литература: 9кл. Метод советы
files -> Апастовского муниципального района рт
files -> Рабочая программа по предмету литература для 11 класса
files -> Программа по литературе 5 класс