Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Главная страница


Тема Unit/ Section




Скачать 113.17 Kb.
Дата08.07.2017
Размер113.17 Kb.

Чет-вер-

ти

Кол-во

час.

Раздел /Тема

Unit/ Section

Грамматический материал

Лексические

единицы

Учебные задачи

Гимназичес-кий компонент

Project Work

Контроль

Умения

Дом. задание

Work

book

I четв.

24 час




Unit 1

Start anew

(Начинаем снова)

Present Perfect (Revision)

:

Reported Speech (revision)



Reporting commands, requests, instructions and suggestions

Subjunctive I ( I wish v-ed ) Passive voice (Revision) Inversion


Hypothetical situations referring to future or present (If V-ed=would) Emphatic sentences

Clauses of purpose (to/in order to)

Pronunciation focus: Word stress in multi-syllable words


Modals: Can/be able to (Revision)

Could/was able to

Unreal past conditionals (Conditional 3)

(Revision)


Words and expressions related to school Collocations related to school Guessing the meaning of words from context
Items of clothes words and expressions related to clothes Numerical expressions Words and expressions related to a personal image

Kinds of sports Collocations related to doing sports

Exotic sports Expressions with as

Music word web Adjectives to describe different kinds of music

Verbs connected with music. Time expressions and collocations with time

Adjectives used to describe family stories

Collocations related to a family’s history

Phrasal verbs

Names of relatives (Revision)

Expressions related to feelings and emotions

Expressions related to family relationships

Kinds of families Collocations related to family relationships Word formation Finding words with a close meaning in the


















1-2 недели

6

1. Start anew

(Начинаем снова. Путешествие)




Извлекать из текста информацию.

Выразить свое отношение к изучению иностранных языков, совершенствование навыков работы в группе






Презентации по результатам исследования, прогнозирования

Reporting the results of a group discussion(reasons

For going to school) Giving a presentation.



p. 8 - 17

3-4 недели

5

2. What’s in?

(Путешествие.

Мода.

Школа. Форма)




Уметь выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации.

Использовать речь для планирования и регуляции своей деятельности.

Fashion Show

Презентации по результатам исследования, прогнозирования


Group discussion (school uniform) Reporting the results of a class survey (opinions and school uniform)


p.18-25

5-6 недели

5

3. Are you keen on sports?

(Спорт. Экстремальные виды спорта)



Постановка вопросов, сотрудничество в поиске и сборе информации




Дебаты по теме

Describing a kind of sport. Advantages and disadvantages of doing sport



p.26-34

6-7 недели

4

4. Where words fail…
(Предпочтения. Приключения.

Я бы…)


Учитывать в сотрудничест-

ве позиции других людей.

Осуществлять поиск информации.

Строить сообщение в устной форме.



Music preferences profile

Презентации по результатам исследования, прогнозирования


Написание статьи “An anthem of my generation


Reporting on the results of a survey (class musical profile) Discussing social functions of music


p.35-42

8 неделя

3

5. Where does time go? (Рассказы об использовании времени. Глаголы состояния)


Учитывать мнения и интересы других. Обосновывать свою позицию.

Уметь планировать учебное сотрудничество со сверстниками

Gain time

Презентации по результатам исследования, прогнозирования


Письмо личного характера (совет)

Pair discussion ( prioritizing daytime activities) Group discussion (designing an ideal timetable)



p.43-49




1

6. Progress check 1


Выполнить тест




Обобщающий контроль модуля 1

.


p.50-53

II

четв.

24 час
9-10 недели

6

Unit 2

Talking on family matters
1. Exploring your family

( История моей семьи –

Работа с тематическими текстами)


Учитывать в сотрудничестве

позиции других людей.

Осуществлять поиск информации.

Строить сообщение в устной форме





Stories from the past

(Рассказы из прошлого)

Грамматическое задание Презентации по результатам исследования



Exploring and discussing family history Expressing attitudes to different kinds of stories Reading for gist/for specific information Listening for sp. Information Telling a family story

p. 54-58

11-12 недели

6

2. Family room



Выразить свое отношение к неполной семье Совершенствовать работу в группе (расширение опыта совместной деятельности)


Дискуссия в группах

“What’s better: to have siblings or be an only child?”


Listening and reading for gist Guessing the meaning of unknown words from the context Giving an opinion in a group discussion

p. 59-65

13 -16

недели

3

3. What makes a family happy?
(Что делает семью счастливой.

Национальности и стереотипы поведения)



Построение речевого высказывания в письменной форме самостоятельное создание способов решения проблем творческого и поискового характера



Написание рассказа



Making notes Discussing happy/sad/boring moments in groups Reading for detail Writing short stories

p.66-68




3
4

4. Family disagreements

(Согласие/несогласие

Сравнение культур)

5. Days to remember

(Тематический текст.

Сюжет В. Шекспир «Сон в летнюю ночь»)

V-ing forms

Grammar tenses system (Revision)

Modal verbs: expressing degrees of probability in the past

Comparative and superlative forms of adjectives (Revision) qualifying adverbs

Mixed Conditionals (Type3/Type2 conditionals)

Infinitive V-ing form (Revision) with change of meaning Ways of expressing the future

Ways of expressing preference, purpose, likes and dislikes

Be used to/get used to
Linking words and expressions

Ways of forbidding things



text (guessing the meaning from the context) Language of disagreement Collocations related to family relationships Describing friends Marriage word web

Vocabulary to speak about discoveries Words often confused Parts of human face (Revision) Words to express size Do/Make

Word formation noun suffixes –ence, -ance, -ity, -ty Vocabulary to speak about technological development International words verb to describe creating/constructing (Revision)

Vocabulary to describe future developments of technology


Words and expressions relating studying abroad
Expressions with get

Prepositions with means of transport

The meaning of mind

Words and expression related to norms of public behavior

Words and expressions related to culture shock


Выражать свои мысли в соответствии с условиями коммуникации. Организация совместной работы в группе


Parents should choose their teenagers” friends

Ролевая игра.


Презентации по результатам исследования, прогнозирования

Predicting the end of the story Discussing family relationships

Role-play


Noticing a structure of a newspaper report Writing a report on an unusual wedding

p.69-77

p.78-82


16 неделя

2

6. Progress check 2


Выполнить тест.




Обобщающий контроль модуля 2

.

p.83-85

III четв.

30 час




Unit 3

Civilization and progress

(Цивилизация и прогресс)
















17-19 недели


7

1. Learning from the past (Социокультурная информация о прошлом англоязычных стран)

Обосновывать свою позицию.

Организовать свою деятельность в сотрудничест-

ве. Оказывать в сотрудничестве необходимую помощь.



Discovering ancient civilizations

Презентации по результатам исследования, прогнозирования



Expressing opinions (in groups), giving reasons, summarizing, comparing Expressing suppositions

p.86-99

19-21 недели

7

2. Progress and development. (Средства массовой информации)

Исследовать биографии известных людей Пермского края




Эссе.

Диалог.


Writing a description of an invention Prioritizing Problem-solving

p.100-113

22-23 недели

6

3. Man-made wonders of the world (Достопримечательности.

Слава)


Осуществлять поиск информации.

Обосновать свою позицию, строить логическое рассуждение

A local wonder

Презентации по результатам исследования, прогнозирования

Group discussion, supposition

p.114-117



24-25 недели




5

2

4. Robots of the future

Роботы будущего. Достижения прогресса. Способы выражения будущего времени)

Образование за рубежом
Progress check 3



Самостоятельное создание способов решения проблем творческого и поискового характера

Выполнить тест



A new robot design

Презентации по результатам исследования, прогнозирования


Обобщающий контроль



Making predictions Discussing advantages and disadvantages

p.118-124
p.125-127



26 неделя

3

Резервные уроки
















IV четв.

27
26-28 недели

7

Unit 4

The World of opportunities
1. Away from home (Самостоятельная жизнь)


С учетом

поставленной цели передаватьпартнеру необходимую информацию.

Оценивать правильность выполнения действия, вносить необходимые коррективы. Владеть диалогической формой речи.

Travellers’Club


Презентации по результатам исследования, прогнозирования



Speaking about preferences whether to study abroad/do an exchange programme

Writing a letter of application




p.128-133

28-30 недели

7

2.From here to there

(И здесь и там)











describing a picture Sharing personal experiences as a traveler





p. 134-142

31-32 недели

5

3. Manners make the man

(Манеры описывают человека)












Agreeing on a set of class rules of behavior


p.143-148

33-34 недели

6

4.Culture shock

(Культурный шок)




Уметь выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации.

Использовать речь для планирования и регуляции своей деятельности.

In a host family

Презентации по результатам исследования, прогнозирования

Basic Politeness Rules

Role-play




p.149-156

35 неделя

Итого 105 ч.


2

5. Progress check 4


Выполнить тест

.


Обобщающий контроль модуля 4




p.157-159